Posted in GET TO INFORMED, ~ Simpanan Kasih Sayang Untuk Anak-Anak (Hibah)

Simpanan kasih Sayang Untuk anak-anak ( Hibah)  

Saya berada di dalam industri simpan menyimpan ni sudah hampir 2 dekad. Pejam celik pejam celik sekejap sungguh!!  Rasa sekejap sangat ! Bermacam-macam ragam manusia yang saya jumpa .  Ibu bapa yang pertama ni kata simpanan untuk anak tak penting , pandai-pandailah mereka mencari rezeki sendiri . Katanya bapak aku dulu pun tak buat simpanan untuk aku ..  macam tu pulak dah ! Hadoyaiiiii     ibu bapa yang ke dua pula sangat sensitif bila sebut tentang anak , terus nak buat simpanan . Haaaaa … yang ini bagusss ! Kalaulah saya selalu jumpa orang yang macam ni .. bestnyer !  

Ikutlah sikap ibu bapa yang ke dua  . Yang penting adalah kasih sayang terhadap keluarga  .. utamakan your immediate family dahulu .  Jangan berdendam dengan orang yang terdahulu dan jangan contohi apa yang tidak baik . Buatlah yang terbaik untuk keluarga anda. 

Kepada ibu bapa yang pertama yang kata  simpanan untuk anak tak penting tadi , ini saya nak cerita .. di bawah ini ialah cek pelanggan saya berjumlah RM200k yang menyimpan untuk anak-anak mereka setahun sekali . Simpanan ini hanya selama 6 tahun sahaja dan beliau telah menyimpan selama 4 tahun cuma berbakikan 2 tahun aje lagi .  Pelanggan saya ini nak katakan terlalu kaya pun tidak tetapi kategori berada mempunyai syarikat sendiri . Sebenarnya simpanan sebegini sesuai untuk semua golongan cuma kalau anda mampu RM10k sahaja anda simpan ler 10k tak payah ikut orang lain . Anak pelanggan saya ni sudah besar panjang dan tujuan dia menyimpan adalah sebagai hibah untuk anaknya .  Akan datang bila dia dah tiada di atas dunia ni , anak dia tidaklah bergaduh sebab bapanya sudah hibahkan untuknya . Hibahkan CASH lebih mudah untuk kecairan untuk kegunaan anak di masa hadapan berbanding dengan aset yang lain. Lagi satu mesti ingat kesemua aset anda yang ada sekarang ini tidak semestinya menjadi milik keluarga anda sepenuhnya  bila anda telah tiada nanti.

 
Cek RM200k di bawah ini ialah renewal atau jumlah yang pelanggan saya simpan setiap tahun . RM200 X 6 tahun = 1.2Mil (Jumlah simpanan selama 6 tahun) 

Kepada yang ada niat sebegini iaitu nak menyimpan dan hibahkan untuk anak-anak hubungilah saya segera di 019 2629425.   

Advertisements